Pożar wieży granulacyjnej

W dniu 24 lutego 2010 r. o godz. 10.17 został zadysponowany do pożaru wieży granulacyjnej w Siarkopolu samochód GCBA 4/24. Wraz z nim udał się na miejsce akcji dowódca zmiany.

W momencie dojazdu stwierdzono, iż będzie potrzebny również drugi wóz GCBA 13/48 ze względu na ilość wody jaką on posiada. Samochód ten został zadysponowany o godz. 10.22.

Po dwukrotnym zbudowaniu linii gaśniczej (po pierwszym razie uszkodzeniu uległy uszkodzeniu węże na ostrych krawędziach konstrukcji wieży) na ostatnią kondygnację (15 piętro, ok. 50-55m) podano jeden skuteczny prąd gaśniczy. O godz. 10.32 na miejsce akcji przybył oficer operacyjny Portu Gdańsk.

Ok. godz. 11.10 na miejsce akcji przybył oficer operacyjny Miasta Gdańsk, który przejął dowodzenie. Zadysponowano również podnośnik 50 m z Lotosu, który przybył na miejsce akcji o godz. 11.25, lecz w skutek niemożliwości rozstawienia się (miękkie podłoże) został wycofany przez oficera operacyjnego.

O godz. 13.45 przybył zadysponowany GBA z JRG2. Sekcja ta wykonała otwór w leju zsypu na 5 kondygnacji oraz gasiła źródła ognia w zsypie.

O godz. 13.45 zakończono akcję. O godz. 14.07 samochody PSP Florian przybyły na oddział II.

Akcja gaśnicza była skomplikowana poprzez wysokość na jaką należało podać wodę a także bardzo zły stan konstrukcji klatki schodowej (znaczna korozja podestów). Dodatkowym utrudnieniem był dym zawierający produkty spalania siarki. Należało również uważać na wszechobecną siarkę, która co chwila ulegała zapaleniu, często pod nogami strażaków.

Wieża ostatecznie została wyburzona w dniu 1 czerwca 2010 roku [zobacz news]